fredag 28 oktober 2011

Vinterdäck.

Skiftat.

I dag var det vinterdäck på, nu är bilen beredd på is och snö. En annan sak är om jag är det, men det får jag hoppas, jag har i alla fall kört på vinterföre i sådär femtiosju år, det kan man inte tro när man ser mig, men så är det, mitt ungdomliga utseende ska ni inte låta lura er, jag är en gammal man.

Jag står inte själv och skruvar och byter däck, eftersom vi lessnade på att ha vinterdäcken i köket hela sommaren så är dom nu på sommarförvaring hos en däckfirma, det ingår också att dom byter däck höst och vår. I dag hade jag tid hos dom klockan 07,00, okristligt tidigt i den bortskämda pensionärsvärld jag lever i nu för tiden, men 07,10 då var däcken bytta utan att jag gjort ett skvatt annat än kört bilen dit och hem igen.

I eftermiddag badade jag bastu med tre andra gamla gaggiga gubbar, det är surr om lite av varje, dessutom en öl och så blir man ovanligt ren.

Hans, som tycker att jag haft en hyfsat bra dag.




Inga kommentarer: