söndag 23 oktober 2011

Melissa.


 
I går afton var vi ut och roade oss! Det är inte varje kväll precis men eftersom vi fått biljetter till Melissa Horns uppträdande i Kulturens Hus av min dotter senast jag fyllde år så är det klart att vi gick när hon äntligen kom.Jag skrev först "sist jag fyllde år" men det lät så ödesbestämt så jag ändrade det.

Egentligen är det hennes morsa som är min idol men just därför är jag nyfikern på dottern, rösten är ju olika men man kan skilja dom åt även på utseende, (dottern är yngre) sedan har dom olika reportoar, Maritsa sjunger gamla skillingtryck medan Melissa verkar själv ha skrivit allt hon sjunger.

Det var fullsatt i Kulturens Hus, jag förvånades över att det var så många ungdomar, det var nog inte många som var i vår ålder. Det störde inte mig eftersom jag känner mig otroligt ung när jag sitter still, det som däremot störde var att ungdomarna tydligen bytt ut nappen mot mobiltelefonen. Dom kan inte låta bli att fingra på den hela tiden och när det är mörkt i lokalen är ljuset från en mobil rätt så störande. Sedan var det många som fotograferade med mobilen, det kan man ju le lite skadeglatt åt, hur kan dom tro att det blir nåt att titta på, att fota på tio meters avstånd med en mobil som har en blixt som knappt lyser upp två meter och en scen som körde med soft belysning, men störande är det.

Nå Melissa då, ja nog var hon bra, man ska nog lyssna till orden vilket gick hyfsat eftersom hon sjunger rätt så tydligt, men det är klart ibland fick musikerna ett ryck och tog i lite extra och då missade man en del. I stort sett var det i alla fall njutbart så min fru och jag hade en bra kväll som avslutades med en romantisk promenad hem.

 När vi kom hem slog vi på teven och då blev allt som vanligt igen, vilket inte heller är så dumt, då känner man sig hemma.

Hans, som fått en ny idol, men hon går inte före morsan.

Inga kommentarer: