söndag 9 oktober 2011

Leif GW Persson.

Leif.

Efter att ha sett Leif GW Persson i tv i går bestämde jag mig för att han ska få den stora äran att vara med i min blogg, jag antar att han inte anser att det är någon större ära, däremot tycker jag att det är en ära att få skriva om honom.

Jag har alltid gillat Leif GW (GW står för Gustav Willy) men kommer inte att skriva allt för ingående  om honom även om jag vet en massa som jag kunde skriva, men mycket är bara sånt som jag läst och hört om honom och jag vet inte ens om allt är sant.

Han föddes i alla fall i mars 1945 och har växt upp i det så kallade Sibirien i Vasastan Stockholm, han har jobbat på Rikspolisstyrelse i många år men 1977 fick han sparken för att han anklagades att ha stått bakom en artikel i DN om att Justitieminister Lennart Geijer roat sig med prostituerade, vilket han förövrigt enligt säkra källor också gjort.

När Leif GW blev arbetslös gick han tillbaka till universitetet och skrev en akademisk avhandling, sedan skrev han sin första roman, "Grisfesten". Efter det har han skrivit nio romaner till av vilka jag läst några. Jag gillar hans sätt att skriva och kommer säkert att läsa några till.

Leif GW blev rätt så snabbt rehabiliterad angående Geijeraffären, 1982 böjade han arbeta som docent vid Stockholms universitet, 1991 utnämdes han till professor i kriminologi. Med andra ord har det gått rätt så bra för honom och enligt vad han själv sagt i ett tv-program är han rik som ett troll.

Hans, som tycker att ni som läser detta inte behöver veta mer, själv vet jag mer, han är ju min idol så jag suger i mig allt om honom.


Inga kommentarer: