onsdag 12 oktober 2011

En arbetsdag.

Vi kollar ljusslingor.

Inte är pensionärslivet alltid så lätt, i går jobbade jag och fyra andra gaggiga gubbar med att få lite ordning på innergården där vi bor. Här kollar vi ljusslingorna som vi sedan ska hänga upp i buskarna.

Vi började med att bära in trädgårdsmöblerna, det är inget som man gör med en hand på några minuter. Vi har mycket rejäla trädgårdsmöbler som har många fördelar, på sommaren när dom är utplacerade står dom kvar där man ställt dom resten av sommaren, det är nämligen ingen som orkar flytta på dom! Jag tror att varje möbel för sig väger ett halvt ton!

Det var dom möblerna vi började dagen med att bära in för vinterförvaring, det var tungt, i alla fall jag som nästan är äldst av gänget tyckte så. Vi har ett vindskydd som ska monteras ned och bäras in också, det är inte så tungt så det var alla ivriga att göra, jag är inte sån så jag hann inte med i det sammanhanget. Efter det bjöd Lennart oss hem på kaffe med dopp.

Sedan fortsatte vi med att kolla ljusslingorna vi brukar hänga i vinbärsbuskarna lite nämare jul, dom var hela! Inte en lampa trasig, då var det någon som kom på att nu skyndar vi oss och hänger dom på plats medan dom är hela, sagt och gjort, vi ut och drog ut och hängde upp julbelysningen. Nästa idé från denna kreativa grupp var, "nu tänder vi belysningen" det gjorde vi inte, jo fram och tillbaka för att kolla att allt fungerade fortfarande, det gjorde det. Så nu är allt klart.

När arbetet var slut föreslog Stig att vi skulle dricka kaffe hos honom, det var vi med på, men kaffet skulle kokas också så Stig var rädd att vi skulle bli otåliga av att vänta sysslolösa så han frågade om vi ville smaka en Wiskey. Ja tack sa alla,
vi tyckte  det var en väldigt god sort, men Stig sa att han köpt en annan sort som han ville ha en kvalitetsbedömning av, vi ställde upp. Vi luktade, smuttade och drack upp den också. Sedan minns jag inte så mycket annat än att jag krälade hem efter ett tag.

Hans, som kände sig glad och pigg ett tag och sov gott till natten, kanske nyttigt med arbete.



Inga kommentarer: