söndag 16 oktober 2011

Spegelblankt.

En båt!

Min fru kokar gröt, när den blir klar ska jag hjälpa henne att äta upp den och efter det ska vi ta en promenad. Vi har ett gudomligt höstväder, bilden ovan tog jag på gårdagens promenadrunda, det är så spegelblankt i Södra Hamn att båten nästan är tydligare i speglingen än i verkligheten. I dag har vi samma väder men nu kommer jag inte att passera hamnen eftersom vi beslutat att gå våran vinterrunda, runt Skurholmsfjärden, det är en runda som vi brukar motionera på hela vintern och det kanske är dags att börja nu för vintern kan inte vara långt borta.

Vi går samtidigt hemifrån men vi följs inte åt utan går från var sitt håll så att vi möts på vägen, eftersom vi börjar ha dåligt minne så blir vi glatt överraskade när vi träffas. "Är du ute och går? Ja som du ser, va kul att ses." Ja så står vi och småpratar en stund och sedan fortsätter promenaden och hitintills har vi alltid träffats hemma efter ett tag. Anledningen till att vi inte går tillsammans är den väldigt olika benlängden vi har. Svårt att gå i takt.

Som ni kanske märkt har jag varit borta från skrivandet ett tag, det beror på att jag stoppat i mig gröten så nu är jag redo för den obligatoriska promenaden. Det obligatoriska är bara i tanken, det är väldigt lätt att det kommer något emellan som man måste hoppa över någon dag eller två. Det är synd, tidigare har jag försökt kompensera ett överhoppniningstillfälle genom att gå dubbelt så fort nästa dag, det har jag fått överge eftersom jag inte orkar gå dubbelt så fort längre än dom första femtio meterna, och knappt det.

Nu är jag redo,och det verkar min fru också vara så i dag blir det en promenad.

Hans, som snart får kondition, kanske.




Inga kommentarer: