onsdag 2 november 2011

Luleå.

Stadshuset i Luleå.

Ja detta är maktens boning i Luleå, här sitter de kvinnor och män som styr vår tillvaro, med Karl Petersen i spetsen bestämmer dom allt! Till exempel vad vi ska betala i skatt, vad dom själva ska ha i lön, om våra gator ska sopas och vintertid snöröjas, vilka blommor som ska planteras i Stadsparken, om vi ska ha någon Stadspark över huvud taget, ja deras makt är stor.

Men dom måste skynda sig, dom har bara fyra år på sig, sedan blir det val och då åker dom ut om dom inte skött sig. En del har suttit i flera fyraårsperioder så dom har tydligen skött sig i våra, det vill säg gräsrötternas ögon.Visst har vi makt? Om dom som väljs in skulle väljas styckevis så att säja vore det nog en del som nu var arbetslösa, men dom väljs ju klumpvis så en del kommer med liksom på köpet.

Missförstå mig inte, jag är inte missnöjd, egentligen vet vi ju vilka som kommer att få någonting att säga till om när vi röstar på ett parti, och att Kalle P. skulle bli vårt överhuvud förstod väl alla, och varför inte, han är enligt min mening bra för oss.

Nu sitter han högst upp i stadshuset, tror jag i alla fall, jag har ingen aning, kanske är det så att chefen sitter längst ned, eller i mitten, vad vet jag. Jag tror bara, det naturliga vore ju att den som har mest att säga till om sitter högst upp, om det inte är så borde man möblera om, jag ska kolla upp det.

Snart kanske ni får läsa i tidningen att " Kalle P". bars under vilda protester upp till översta våningen på grund av en kommuninnevånares begäran, det var jag! Jag tycker att det är fel att högsta hönset ska bo längst ned så att kleti och pleti kan springa in och gnälla i förbifarten. Nä stäng av hissen och om han inte är högst upp så flytta upp vårt kommunalråd dit så han får lite arbetsro.

Hans, som känner sig nöjd efter att ha möblerat om i Stadshuset.



Inga kommentarer: