söndag 6 november 2011

Kalla fötter.

                                                   Iskallt.

Promenerade en dag förbi en av fågeldammarna som finns i stan, nog är det märkligt att änderna inte fryser ändan av sig, eller benen, ni har väl sett så smala, magra ben dom har, man tycker att efter ett par minuter i nollgradigt vatten skulle dom gå av vid minsta rörelse. Men det gör dom inte, änderna simmar omkring på ett sätt så det ser ut som om dom har det mysigt.

Den som ligger längst fram utav dom som jag fotat verkar hänga lite snor så han (det är en han) kanske i alla fall blivit förkyld vilket inte är så märkligt, jag för min del skulle fryst ihjäl om jag badat i det vattnet. Nu är ju jag så långt ifrån en and som jag kan komma så jag kanske inte kan förstå hur dom känner när dom badar i höstkallt vatten.

I går var vi på hantverksmarknad i Arcushallen, den är ju årligen återkommande och man blir alltid lika imponerad över hur duktiga människor det finns. Nu är väl inte allt som säljs där tillverkat hemma i köket men tillverkat någonstans och av någon är det i alla fall. Jag köpte en långbent mystisk figur som jag ska ge till Nelly när jag träffar henne. (Låt inte hon läsa detta, det ska bli en överraskning)

Hans, som föredrar varm dusch mot kallbad.

Inga kommentarer: