onsdag 30 november 2011

Skakigt.

Julgran.


I dag när jag promenerade förbi Kulturens Hus kom jag på den fantastiska idén att jag skulle fota julgranen som står i rondellen, det gjorde jag också men när jag kom hem och kollade på fotot så fick jag se att alla lampor i granen såg ut som metkrokar!

Anledningen till ljusmetkrokarna är naturligtvis att jag är för kaggerhänt, nu blev nog dom flesta lite fundersamma så det är bäst jag förklarar, kaggerhänt betyder enligt det språk jag är född och uppvuxen med att jag inte hållit kameran stilla i fotoögonblicket på grund av att mina händer skakat till just när det knäppte, alltså kaggerhänt.

Det var inte bara mitt fel, vår Herre var lite inblandad också, han sköter ju ljussättningen och det är ju halvmörkt redan klockan två den här årstiden, halvmörkret gör att slutartiden när man fotar blir väldigt lång och då behövs det inte många hundradels millimeters rörelse med kameran så har man ljusmetkrokar.

Jag kunde naturligtsvis tagit kameran och ett stativ och rusat tillbaka och tagit ett nytt foto men det iddes jag inte, dessutom tycker jag att ljusmetkrokarna är riktigt snygga, hela granen blir liksom fylligare.

I dag har jag gjort en del ärenden på stan och kommit underfund att det gamla ordspråket "Om huvudet är dumt så får kroppen lida" stämmer till hundra procent, gud vad man får gå när man glömmer saker. Nåja man blir vältränad också.

Hans, för dagen nyklippt,det hann jag också.

Inga kommentarer: