torsdag 17 november 2011

Julgranar.

Julgran på Nytorget.

Nu börjar julgranarna växa upp som svampar ur jorden, eller rättare sagt ur asfalten. Dom växer fort, ena dagen inte en gran så långt ögat ser, nästa dag en jättegran mitt på Nytorget. En mycket stor och välformad gran som säkert blir fin när belysningen tänds. Det finns även en på Köpmantorget, den är också välformad, men jag tycker den lutar lite mot söder, men vadå, vad säger att en julgran inte får luta.

Det är väl den tiden nu när man säger att det lackar mot jul, jag vet inte precis vad det betyder men jag vet att det betyder att julen närmar sig. Men lackar....?

Inom närmaste kvarten ska  min fru och jag ut och slå runt, vi ska på PRO-möte! Det blir trevligt att få träffa folk, dessutom kanske man får höra nåt nytt. Dom flesta på våra möten är ju trevliga människor, men väldigt gamla, en del är till och med äldre än vad vi är och det vill inte säga lite.

Hans. som ska ut och umgås.







Inga kommentarer: