onsdag 16 november 2011

Proteus.

Proteus.

Ja nu är farsdag avklarad, blomman på bilden som jag fått av min fru heter Proteus och en sådan har jag förövrigt aldrig tidigare sett, nu menar jag inte specifikt just den här, det är klart att jag inte sett den eftersom jag precis fått den, nej jag menar att denna sort av blommor har jag över huvud taget inte vetat att dom existerar och självklart då inte sett den heller.

Nu kanske någon "vän av ordning" undrar varför jag får en blomma av min fru på farsdag, jag är ju inte hennes far! Jag vet faktiskt inte, jag tror inte att hon ser mig som någon fadersgestalt för henne, kan hända hon tycker att jag behöver en uppmuntran för mitt strävsamma liv som familjens överhuvud.

Tidigt i morse när jag tittade ut trodde jag att nu har vår herre tappat tålamodet, nu har han skickat syndafloden över oss, men det var bara ett skrämskott, det har lugnat ner sig med regnandet och är riktigt fint väder, inte nu så man går ut med bar överkropp, men man kan gå ut.

Bar överkropp förresten, det är inte läge att gå ut så även om det är tropisk värme, man har ju blivit så ful, det är inget muskelknippe man visar upp nu för tiden utan lätt vibrerande valkar, för att inte tala om brösten, jag tycker att det är grymt att man ska få hängbröst på gamla dar, nu pratar jag för egen del, det är ju nog knäppt att man som man får bröst men om dom vore lite spänstiga, men det är dom inte. Jag har en sak på gång som kanske hjälper mig, jag tror att jag kanske kan få överta någon av min frus avlagda behåar.

Nu måste jag skärpa mig, kan det vara vädret som gör att jag får så deprimerande tankar, och just nu när jag skriver. Om jag inte skrivit ner detta så vore det redan glömt, mitt minne är kort som en flugas liv när man sprutat radar på den.

Nu tror jag att jag ska gå ut i friska luften ett tag, det är som kläder som man hänger ut på vädring dom känns fräschare när dom kommer in.

Hans, snart nyvädrad.

Inga kommentarer: