söndag 27 november 2011

Femtio år.

Födelsedagstårta.


Nu har vi varit på femtioårskalas, inte i dag men i går, det var Ulf som fyllde femtio, det är inte klokt, jag tyckte det var nyss han var barn. I alla fall så var det dags att uppvakta på femtioårsdagen så vi åkte till Gammelstad, anledningen till det var att det är där han bor så det var liksom enklast att åka dit om vi ville träffa honom.

Och det gjorde vi, träffade honom alltså, inte ser han ut som någon femtioåring, han ser ung ut, han kanske har haft ett lätt liv, vad vet jag, själv var jag rätt så sliten när jag var femtio. Nu däremot blir jag bara yngre och yngre, snart är jag barn på nytt, kanske inget att längta till, men det sägs ju att det är inte jobbigt för den som är i det tillståndet, det är dom som är runt omkring en som lider mest.

Nu börjar jag blogga trist, jag går tillbaka till femtiorsfesten, den var bra, vi hurrade för femtioåringen, vi åt och fikade, vi pratade en massa, kollade när han öppnade presenter, vi käkade tårta, och när vi var så mätta så vi knappt kunde sitta, stå eller ligga (det sista provade vi inte) åkte vi hem. En trevlig kväll, vilket jag hoppas jubilaren också tyckte.

I dag har det varit julskyltning på stan, jag råkade hamna i det när jag var ute på en promenad, jag visste inte om det innan jag hamnade i smeten, herre du milde så mycket folk det var ute på stan, har inte människor annat att göra än att kuta runt och kolla på skyltfönster som ju finns kvar i morgon också och förmodlingen resten av månaden.

Nu är inte jag rätt person att anmärka på att folk rusar omkring på stan, några timmar senare var min fru och jag ut för att kolla, då hade det börjat falla snöblandat regn, vi avbröt rätt så snabbt och gick till Konsum och köpte middagsmat som vi nu ätit upp.

Hans, som tycker att det är mycket som händer antingen det är skyltsöndag eller en vanlig söndag.

Inga kommentarer: