lördag 5 november 2011

Alla Helgons dag.

Kyrkogården i Gammelstad.


I dag, Alla Helgons Dag har jag varit och hälsat på mina föräldrar på kyrkogården. Jag tände ett ljus och småpratade lite med dom, jag sa bland annat att i dag ligger ni bättre där än att vara i farten, då tänkte jag närmast på vädret, i dag har vi enligt vad jag nyligen lärt mig en relativ fuktighet på ett hundra procent, några procent till så börjar det regna, ytterligen några procent till får man börja simma.

Det där med simma var bara för att dramatisera lite, det krävs mycket vatten för en simtur.

I alla fall har dom det lite festligt på kyrkogården en sån här dag, det är otroligt mycke tända ljus över hela kyrkogården, det är vackert och ändå vackrare blir det när det blir helt mörkt. Det kändes faktiskt som att mina föräldrar var rätt så nöjda.

Nu har jag inte tid att skriva mer, det är snart lunchdags och då ska jag stilla min hunger. Vi får lunchgäster i dag så jag måste kamma mig innan dom kommer, det ska jag nog hinna, jag har så kort hår just nu så det behövs bara ett par drag med kammens tätaste sida, den med dom smala pinnarna ni vet.

Hans, som kommer att möta gästerna med nykammade hårtestar.



Inga kommentarer: