lördag 13 mars 2010

En potta.

Pottstolen.

Vi har köpt en pottstol! Inte för egen del måste jag skynda mig att skriva, än så länge håller jag mig kvar på en vanlig toalett utan att ramla i golvet. Nä så här är det, vårt senaste barnbarn kommer på besök om några veckor och vi tyckte att vi skulle erbjuda henne en oanvänd potta för att visa att vi uppskattar att hon ger sig tid att träffa oss. Vi har ingen använd potta heller men det vet ju inte hon, jag tror inte hon skulle fatta det heller om man sa det till henne, oss emellan är hon lite barnslig, men det kanske man är när man är sju mån. och en vecka gammal.

Stefan och jag har varit till kolonilotten i dag, det var någon energisk människa som skottat upp en väg ända från vägen och nästan fram till vår stuga, tack för det Ingela om det nu var du, vissa spår pekar mot dig. Jag är den enda som gått den vägen tidigare, jag har bara plumsat i snön utan att tänka på att man kan skotta väg, även om jag tänkt tanken tror jag inte jag orkat göra det, det hade nog varit slöseri med arbetskraft tidigare eftersom det snöat så ofta så allt snöat över eftersom, men förhoppningsvis kanske det inte blir så mycket mer snö i vår, men man vet aldrig.

I alla fall skottade Stefan och jag bort en massa snö från vår altan, även om det är lika mycket kvar, men vår herre ska väl också ställa upp får man hoppas. Stefan tyckte det var mysigare att titta på när jag skottade än att själv skotta, efter ett tag lyckades jag delvis med ett vedträ i höger hand övertyga honom om att det var hans tur att skotta, han hade rätt det var mysigare att titta på.

Hans, som hoppas att pottan blir uppskattad.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Vilken jättefin potta! Nelly bajsade på den vi har igår och den är av mycket enklare modell, så er fina kommer hon att älska att skita på! :)

Nu gör hon ju bara det då hon är hård i magen (hon är ju rätt liten än) så vi får väl se hur mycket det blir i maj. Men så småningom ska ju blöjorna bort helt och DÅ!

Kram E.