lördag 6 mars 2010

Teaterkväll.


Programmet.

Den här veckan har det varit stillsamt förutom torsdag då det hände lite grand, på förmiddagen åkte jag till kolonistugan för att skotta ned snön från taket på stugan. Alla tidigare spår från vägen och till stugan hade snöat och blåst igen, det var bara att börja plumsa i snön. Det var jobbigt, när jag kom fram trodde jag att jag skulle avlida på grund av hög hjärtfrekvens, med facit i hand så var det en överdriven slutsats.

Jag skottade taket, det är lätt att skotta neråt, jag antar att det varit betydligt tyngre att skotta upp snö på taket men det är ju liksom mindre vanligt, kanske just beroende på att det är tyngre. I alla fall fick jag ned snön men tyvärr hamnade en stor del av den på altangolvet så det var bara att skotta samma snö ett varv till viket var betydligt slitsammare, men det gick det också. När jag kommit hem vred jag svetten ur kläderna och duschade så då kändes det hyfsat igen.

Senare på kvällen åkte vi tillsammans med Birgitta, K-H och Karin till Norrbottens Teatern och såg Glada Änkans Röv, ja det var inte bara röven vi såg utan hela kabare´n. Den var bra, man får väl säga att den där Staffan Westerberg han har mycket mellan öronen. Det var både en rolig och ibland rätt så allvarlig föreställning som jag tror dom flesta uppskattade.

Nöjda efter teaterbesöket blev vi sedan hembjudna till Karin på vin och smörgårdstårta, det var också lyckat så det blev rätt så sent men vi hade nära hem så det gick bra. När vi kom hem var det natti, natti och sova hela natten som gällde.

Hans, mycket nöjd med torsdagen.


Inga kommentarer: