tisdag 30 mars 2010

Skulptur.

Förvaringskärl?

Är det någon som vet vad detta är så kan han väl tala om det för mig, inte för att det är viktigt, jag är bara nyfiken. Föremålet i fråga står vid någon typ av industribyggnad på väg mot Svartöstaden, mitt emot isbrytarparkeringen. Varför jag nu över huvud taget bryr mig om den är att jag tycker den är snygg.

Jag antar att den har något att göra med SSAB eller LKAB och det mesta i det området verkar ju avvecklas, så nu kommer vi till det viktigaste i allt sammans, jag tycker det vore synd om den nu inte används, att den skrotas, jag tycker som sagt var att den är snygg så att man i stället för att skrota den skulle man ställa den på nåt lämpligt ställe i Luleå och kalla den konstverk.

Skratta inte, gå dit och titta på den live och tänk sedan att man putsar av den så den inte är så smutsig, voila, ett konstverk. Jag har sett knäppare saker som kallas konst.

Hans, med konstnärlig ambition.


1 kommentar:

Elisabeth sa...

Ja, det där är ju absolut lika bra som många skulpturer man sett i sina da´r! Och så billig jämfört med en del...

En idé är annars att DU kunde ju be att få ta den. Om dom ändå vill bli av med en liksom. Putsa av den lite och sälja in den som konstverk här i Borås. Här gillar vi skulpturer serru! :)

Kram E.