söndag 7 mars 2010

Söndagspromenad.

Iskulptur i Stadsparken.

Jag har tagit en söndagspromenad (bra motion) enbart i syfte att få röra på mig och insupa lite friskare luft än inomhus. (bra för lungorna)

När jag gick förbi Statsparken tittade jag på isskulpturer(bra kultur) jag vet inte vad skulpturen enligt bild föreställer eller symboliserar, om någon vet det så kan den personen skriva in det som en kommentar i bloggen. Det är liksom tre isblock som skruvats ihop medels en gängstång och två muttrar, det är kanske det statyn föreställer! Vad som imponerad på mig var gängningen och muttrarna, dom är ju av is! Klicka på bilden så ser ni tydligare.

Sedan hamnade jag på Museet och såg en konstutställning.(mer bra kultur)

Efter det gick jag för att enligt order från min fru köpa tre liter mjölk(bra för benstommen). Eftersom jag hört att mjölken är sju öre billigare per liter på Konsum än på ICA så gick jag dit (bra för ekonomin) trots att det är längre väg att gå (bra för konditionen).

Hans, nöjd med sju braiga saker.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Vilken bra dag!!

Jag tycker det ser ut som tre kuddar som skruvats ihop ... men jag har ju inte sett skulpturen runt om... Det kanske bara är just skruvarna och muttrarna som ska föreställa något riktigt.

Kram E.