torsdag 18 mars 2010

Hjärnsläpp.

Grådaskig hjärna.

Nu har jag fått ett handfast bevis på att min hjärna obsolut inte är nåt att lita på. Ska jag ta det från början? Vi hade bestämt att vi skulle åka till Måttsund och hälsa på, den resan var inplanerad till måndag men av olika anledningar körde det ihop sig, måndag och tisdag blev upptagna med andra saker så jag sa till min fru "på onsdag har vi inget inplanerat då kan vi åka", "hade inte du tid för läkarbesök på onsdag", "nä det var torsdag sa jag", "jag tror det var onsdag" sa hon, "jag vet att det är torsdag sa jag".

Onsdag förmiddag åkte vi till Måttsund och blev kvar där cirka tre timmar, sedan åkte vi hem och allt var frid och fröjd. Vid halv fem sa min fru, "jag har kollat din kallelse till läkarbesöket hon väntade sig i alla fall att du skulle varit där halv två i dag. Efter att jag kollat att hon läst rätt ringde jag till tidsbokningen och förklarade mitt misstag och undrade om jag skulle få en ny tid i morron eftersom det ju var då jag tänkt gå så jag är liksom beredd på det scenariet. Förmodligen skrattar hon än, inte för att jag var rolig utan för att hon tyckte jag var korkad. Jag fick en ny tid om drygt en månad!

Kvinnan i tidsbeställningen påpekade att jag naturligtvis måste betala 170 kr för att jag inte kom, jag svarade med att det är klart det ska kosta att vara dum, hon svarade att "inte är det säkert du är så otroligt dum". Jag antar att dom får gå kurser för att vara trevlig i alla lägen. Nåja läkaren fick väl en kvart ledigt och det behöver hon säkert, jag för min del har inte bråttom att träffa henne heller, jag är då i alla fall vad jag tror frisk så jag skulle bara dit för att få veta att jag inte är inbillningsfrisk.

Hans, som skrivit nästa läkartid på näsan.

Inga kommentarer: