onsdag 24 mars 2010

Tomten mår inte bra!

                                    Makaber syn.

På en av mina slumpmässiga promenader i Luleå möttes jag av en förfärlig syn, det är tydligt att det är någon som inte fått de julklappar han förväntat sig och slitit tomten i bitar, visst är det att överreagera?

Jag blev lite bekymrad, inte för egen del utan jag tänkte på våra barnbarn, inte kommer dom att tindra med ögonen nästa jul om dom vet att det inte kommer någon tomte. Som tur är så är jag tydligen inte den som står med armarna i kors och väntar att tomten ska kvickna till, han har nog gått till de sälla jaktmarkerna som indianerna brukar säga när någon har lagt suddarna i vädret.

Nä jag har fått en idé, ni kan väl hjälpa till och sprida ut den så kommer julen i år också att ordna sig. Så här har jag tänkt göra, när det börjar närma sig att tomten ska dyka upp så går jag ut i min kammare och klär ut mig till tomte, sedan bankar jag på dörren och går in till barnen och gör den hädangångna tomtens jobb. Inte märker barn sånt, dom river bara upp paket och struntar i hur dom fått sina julklappar.

Hans, även en blind höna hittar ett korn ibland.




1 kommentar:

Elisabeth sa...

Julen är räddad! Tack pappa!