torsdag 9 juli 2009

Åtta millimeter.

Så mycket regn fick vi natten mot onsdag, det är inte mycket att slå ihop klackarna för, speciellt som det är det första regn vi fått sedan vi firade midsommar.
Jag anses antagligen som krockskadad när jag vill ha regn i semestertider men nu är det så att jag har ingen semester samt att jag är en ambitiös hobbyodlare och då ska man önska regn. Även om man är så funtad att man tycker det är kul att vattna vilket det inte är enligt mitt tycke så gör det liten eller ingen nytta jämfört med ett riktigt regn. Så snälla, speciellt ni som har förbindelser uppåt önska lite regn annars får vi så små morötter till vintern. Det behöver inte regna över hela världen bara på kolonilottoområdet där vi odlar, eller det räcker om det kommer en skur på lott 86, tack på förhand.
Hans, i väntans tider. (På regn)

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Ni kan få ett par skurar från oss! Här har det öst ner stundtals idag! Passande "hundväder" när vi nu var hundvakter idag. Blöt hund luktar pyton!!!

Kram E.