torsdag 16 juli 2009

Strip 13.

Inte är det så roligt att vara gammal och ful.
I går morse var det kanonväder, soligt och varm så vi åkte ut till kolonilotten. Där finns det inte så många barn så man behöver inte vara rädd för att bli kallad "ful gubbe", där finns för övrigt många andra gamla gubbar för att inte säga gummor, men inte är dom så ohyggligt fula, inte alla i allafall. Nu är jag kanske inte rätt person att avgöra det, i min ålder har man en annan syn på sånt än när man var arton. Kan det vara erfarenhet och klokhet?
Vid halvett började det regna lite försiktigt för att sedan öka till en riktig skur, då åkte vi hem och hann precis köra in bilen i garaget när det slutade regna och solen kom fram, men det var skönt i stan också.
I dag har det varit lite skurar till och från så då stannade vi stan och städade, det var bra om inte annat för att min fru skulle må bättre (hon är bra i armen nu) men förra fredan hade hon så ont så det var omöjligt att städa och jag råkade inte komma på idèn, så en fredag till skulle hon inte klara ostädat. Men nu är allt skräp i dammsugarpåsen.
I morgon blir det fint väder så då ska vi cykla igen, jag och min kortisonbesprutade fru.
Hans, inte ful men ovacker.


Inga kommentarer: