tisdag 14 juli 2009

Tittut.

Vad glor du på?

Kolonilottogrannen har en holk på sin stuga där en Blåmes nästan jobbat häcken av sig för att mata sina ungar. I dag tyckte jag att ungarna var ovanligt högljudda så jag gick lite närmare och såg då att en unge tittade ut, dom är tydligen så stora nu att dom snart ska lämna holken, dom kanske är utflygna redan i morgon.

Dom vet inte vad dom ger sig in på när dom ger sig ut, det är nu det verkliga livet börjar och det farliga, dom har förmodligen inte förstått hur bra och skyddat dom bor. Och när det gäller fåglar så tror jag att man verkligen kan snacka om curlingföräldrar.

Vad fågelungar är lika människoungar, eller?

Den som tittade ut när jag hämtat kameran såg lite stöddigt på mig som om han tänkte: du kommer inte åt mig, här är jag säker och ändå är jag säker på att han inte lärt sig se skillnad på en människa och en katt än. Att jag skrev han berodde på attityden, en honunge skulle säkert tittat lite mer kokett på mig.

Hans, inte lika söt som en fågelunge.




2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Det ser ut som en undulat! Slugt!

Nu har jag lagt till en till räknare. Så ska vi ta reda på hur många som verklgen går in på min blogg. Det kanske är 3 st som är där 50 gånger om dagen!! :) Då skulle jag bli lite orolig förstås, för det verkar ju lite maniskt...

Det finns ingen räknare som registrerar namnet också? Vore ju riktigt kul!

Kram
E.

Hansinga sa...

Det sista håller jag med om,det vore fiffigt ifall någon skriver en dum kommentar så kan man åka hem till han eller hon och spöa upp den f-n.
Kram pappa.