fredag 24 juli 2009

Målning.

Pia målar.



Ett fall för arbetarskyddet.



Jag har varit anställd dom två senaste dagarna! (jag skrev först två sista dagarna men det lät lite ödesmättat så jag ändrade det) Anställningen var hos Ulf och Pia som håller på att byta brädfodringen på huset och jag frågade om dom behövde hjälp så därför hamnade jag i målarbranchen i två dagar.


Det var Pia och jag som målade bräder för glatta livet, vad Ulf gjorde vet jag inte han försvann runt hörnet! Nä nu "jugde" jag lite, han satte fast bräder på huset, ett arbete som han enligt min mening gjorde med livet som insats. Med tiden dök Stefan upp också (sovmorgon) och sattes in i arbetsstyrkan.


Arbetet hade varit rätt så enahanda och kanske lite långtråkigt om det inte varit så mycket raster, det var vattendrickarrast, lunchrast, glassrast, kafferast, kissrast och ibland bara rast, vilket i och för sig var trevligt men påverkade effektiviteten lite grand men eftersom vi inte jobbade på ackord så påverkade det som tur var inte lönen.

Hans, som efter en natts sömn kommit ner i normal takt igen.







Inga kommentarer: