söndag 12 juli 2009

Nu går det tungt.

Före.Efter.

Så ser vår blomlåda som vi har på staketet mot garageinfarten ut före och efter lördagsnatten, är det konstigt att man blir fly förb. Hur är insidan på huvudet på den som gör så, det är så meningslöst, att bara förstöra!

Jag trodde att någon stulit växtligheten för att dom tyckte att det var vackra blommor men senare på dagen upptäckte jag en av blommorna inkilade mellan staketet och vårt altanräcke, en stund senare fick Inga se en till i en av kommunens blomlådor, jag gick ut för att hämta den och då hittade jag resten, rätt så tilltufsade och slokande men jag satte dom i vatten och nu har dom hämtat sig rätt så bra så dom ska tillbaka i blomlådan, lite mindre vackra men dom tar sig nog efter ett par veckor om dom nu får vara kvar så länge.

Ett annat elände, min fru fick ont i höger axel på torsdag eftermiddag, det började försiktigt men blev värre till natten, vi sov inte mycket, hon för att det gjorde ont så fort hon rörde sig, jag för att hon jämrade sig. När det äntligen blev morgon (vad långa nätter blir om man inte sover ) ringde hon och fick tid på vårdcentralen, där fick hon två kortisonsprutor och tre sorters piller, om det inte blir bättre inom en vecka ska hon röntgas och eventuellt opereras. Nu är det lite bättre så vi sover på natten i alla fall men hon kan inte lyfta höger arm, så vi får se, på fredag får vi höra vad fortsättningen blir.
Diagnosen är en akut inflammation i muskelfästet om det blir bra med medicin, annars kan det vara nåt som heter "frusen axel" och måste opereras. Vi hoppas på inflammation.

Hans, numera dubbelarbetande.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Ja, vi hoppas verkligen på inflammationen! Operation kan man klara sig utan! Jag håller tummarna för att det snart blir bättre!!

Kram
Elisabeth